Historia sukcesu ROCCAT Studios: przyszłościowe myślenie i potrzeba innowacji

Niemcy, Hamburg 2007. René Korte, profesjonalny e-sportowy zawodnik Quake 2, zaczyna krytykować dostępne na rynku urządzenia peryferyjne. Mimo że są one bardzo dobre jakościowo, nie spełniają specyficznych potrzeb najbardziej wymagających graczy. Zawodnicy e-sportowi wymagają odpowiednich akcesoriów, aby nie tylko wytrzymywać długie sesje w grach, lecz także poprawiać osiągi. Zaspokojenie tych potrzeb stało się celem i myślą przewodnią, która rozpoczyna historię firmy ROCCAT. Niezależnie od tego, że małe niemieckie przedsiębiorstwo było przez wielu skazywane na porażkę, zwłaszcza w porównaniu z gigantami tego przemysłu.

Hamburg, 2018. Sceptycy mają świadomość swojego błędu, a ROCCAT nie tylko cieszy się dobrą opinią, ale jest na szczycie, będąc jednym z największych graczy na scenie e-sportowej. To marka rozpoznawana na całym świecie, która może pochwalić się ogromną liczbą oddanych fanów.

Można więc zapytać, co sprawiło, że ROCCAT znalazł się w miejscu, w którym jest obecnie. Firma ta opiera się na solidnych filarach, które gwarantują stały rozwój. Ważną rolę odgrywa siedziba główna firmy. W Hamburgu znajdują się najważniejsze działy, takie jak m.in.: projektowy, rozwojowy, kreatywny, komunikacyjny czy sprzedażowy. W głównej siedzibie swoje miejsce znaleźli pasjonaci gier, będący jednocześnie profesjonalistami, na których firma polega i których ceni. Oczywiście, ze względu na globalny zasięg, ROCCAT posiada również oddziały w Los Angeles, Shenzhen i Tajpej, gdzie rozlokowano biura inżynierii technologicznej i linie produkcyjne.

Naturalnie częścią DNA marki ROCCAT i kolejnym z jej filarów jest e-sport. Z tego też powodu ROCCAT
od 2014 roku jest właścicielem zespołu League of Legends, będącego już 3 rok z rzędu częścią EU LCS. W przeszłości firma sponsorowała również graczy StarCrafta, a także dostarczała sprzęt zespołom CS:GO.

ROCCAT rozpoczął również działalność w zakresie tworzenia gier: sieciowego Sick City oraz przygotowanej z myślą o VR przygodówki Elevator to the Moon. I chociaż prace nad Sick City przerwano, ROCCAT zawsze dążył do tego, by stać się częścią rynku gier i podejmować coraz to nowe wyzwania.

I wreszcie, ROCCAT jest szeroko znany jako marka poszukująca i wdrażająca innowacje do świata gamingu. Za przykład najlepiej posłużą takie produkty jak Kone+, która jako pierwsza mysz gamingowa oferowała podświetlenie RGB czy technologia Easy Shift, umożliwiająca przypisanie drugiej funkcjonalności do każdego przycisku na urządzeniach marki.

Podczas targów Gamescom 2017 w Kolonii ROCCAT zaprezentował system podświetlenia AIMO. Jest to inteligentne, organiczne i ewoluujące środowisko podświetlania, które dostosowuje się do sposobu użytkowania kompatybilnych urządzeń. Do tej pory ROCCAT zaprezentował trzy peryferia, które współpracują z tym intuicyjnym i nowatorskim systemem oświetlenia: gamingową klawiaturę Horde AIMO, zestaw słuchawkowy Khan AIMO z dźwiękiem 7.1 oraz mysz Kone AIMO, która została bardzo pozytywnie przyjęta przez graczy i recenzentów, zdobywając wiele branżowych nagród.

Więcej o produktach ROCCAT przeczytacie na stronie https://www.roccat.org/pl-PL/Home/Overview/

Dodaj komentarz

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.